Art and Antique Budapest
ARTFAIR ArtExhibition
Art and Antique Budapest 2025
ART and ANTIQUE Budapest
ARTFAIR
Art EXHIBITION
Duration: 5 February 2025 - 9 February 2025
Opening date: Wednesday 05 JFebruary 2025, 19h
Venue: Art and Antique Budapest / Bálna / 1093 Budapest, Fővám tér 11-12 .
Kiállító művészek a Dávid Galériától:
Balog Béla, Barbara Em, Dávid Norbert, Dávid Ervin, Markó-Rádler Elvira, Terdik Szilvia, Vitos Irén, Weide Ancsa
Exhibiting artost from David Art Gallery:
Bela Balog, Barbara Em, David Norbert, Ervin David, Elvir Marko - Radler, Szilvia Terdik, Iren Vitos, Ancsa Weide
AZ ÉLET SZENVEDÉLYES SZERETETE
Megközelíthetjük absztrakt vagy figuratív oldalról is mint az önkifejezés nyelve. Kortárs művészként arról teszünk kinyilatkoztatást, hogy az élet szeretete nélkül a művészet szárnyaszegett madár - erőtlen gondolat, üres frázis csupán.
Ha ezt az életigenlő szenvedélyt át tudjuk adni és úgy tudjuk bemutatni a művészeten keresztül, hogy bár az alkotások különbözőek de a mondandó az egyetemes - akkor minden tekintetben az nyilvánul meg, ami maga az ősforrás.
Dávid Norbert
AZ ÉLET SZENVEDÉLYES SZERETETE
Valójában három oldalról közelíthető meg. És ez a három oldal tükröződhet úgy a kiválasztott művekben, mind a művekhez kötődő egyes narrativákban.
A szeretet mint olyan - és főképp az életet igenlő szeretet - hármas osztású: vagyis az érzéki (erosz), a baráti (philia) és az áldozatos (agapé) szeretetet. Ez a hármas felosztás az ÉLET, a mindennapi, a hétköznapi Élet egyszerű, kicsiny pillanataihoz kapcsolódik.
Az első a legősibb, és mint olyan, az életigenlés alapja: az erosz.
Az érzéki szeretet a test vágyaiból indul ki, és a test élvezetei motiválják. Szeretni valamit vagy valakit, mert örömet okoz számunkra. De élvezetes lehet megenni egy jó ételt, vagy megérinteni, átölelni valakit, aki vonzó számunkra. Nyilvánvalóan az erosz világához tartozik az erotika, a testi szerelem valósága is. Ám az ölelés, az érintés a szeretteinkhez való közvetlen kapcsolódást is magában foglalja - mint ahogyan az-az elválás, és a búcsúzás legbensőségesebb formáját is jelenti.
A philia, a baráti szeretet már emelkedettebb, s mint olyan a szellem világába vezet át. És a szellem világa néha a földi élet legősibb, legerősebb menedéke. Forrása nem elsősorban a testi valóságból fakad, noha az érzelmek fontos szerepet játszanak bármely emberi, baráti kapcsolat kialakításában és ápolásában is. A philia, a baráti szeretet a kölcsönösségen alapul, lényegi jellemzője egymás megismerése és segítése, ami a közös értékek és célok kialakítása, igenlése nélkül egyszerűen elképzelhetetlen.
Végül a szeretet harmadok formája: az agapé, az áldozatos, vagy önzetlen szeretet.
Az agapé fókuszában a másik ember jóléte, boldogsága áll - függetlenül attól, hogy e boldogság és/vagy jólét megteremtése mibe kerül, és milyen áldozatok árán érhető el. Ez a szeretet tudatos és áldozatra is kész, nem keresi a maga javát, türelmes, jóságos. úEz a szeretet a legősibb jószívűség, a krisztusi tiszta szeretet kinyilvánítása. Viszonzás nélkül is tud jóindulatú lenni, olyannyira, hogy még az ellenségét is tudja szeretni, még annak az embernek a boldogságát is szívén viseli, aki bántó módon lép fel. Ez a szeretet az élet önzetlen és szenvedélyes szeretete, mert kész erőfeszítéseket is tenni egy másik élet megmentésére, az életkörülmények javítására.
Johann Friedmann
Szenvedéllyel szeretni az életet számomra azt jelenti, hogy kíváncsian fedezzük fel a világot, bátran követjük az álmainkat, és mélyen kapcsolódunk másokhoz. Nem csupán létezünk, hanem teljes szívvel megéljük minden percét.
Képesek vagyunk beleveszni egyetlen pillanatba, - egyetlen érintéssel magunkba hallani az erek lüktetését, a szívkamrák ütemes rezdüléseit, és merjük hagyni magunkat örvényként sodródni, belekapaszkodva egy mosolyba, egy illatba, egy dallamba.
Minden érzékszervünkkel átéljük az élet csodáit – legyen szó a szerelemről, a természet szépségéről, finomságok megízleléséről, a művészetek inspirációjáról, vagy a mindennapok apró örömeiről.
A szenvedélyes élet egy folyamatos, belső tűz, ami hajt előre, éltet bennünket, magában hordozza az elkötelezettséget, az öröm keresését és a hálát minden tapasztalatért, hiszen minden pillanat egy lehetőség arra, hogy teljesebb, boldogabb és tartalmasabb életet éljünk.
Vitos Irén
davidgallery.hu
1055 Budapest, Falk Miksa u. 6-8
BARBARA EM - LA FLEUR series
Blending mirage and abstraction, Barbara Em's ethereal florals and vibrant works are instantly captivating. With her bespoke and evolving technique combining bold colors, layered texture and momentum, she conveys a unique message in each creation, reminding the viewer to slow down, allowing space for contemplation.
The artist's fascination with layered texture and the use of gold is present in almost all her paintings. As Em puts it, "The ancient philosophy of Wabi-Sabi (the Japanese Art of Impermanence) and Kintsugi (the "golden repair" which is a metaphor for embracing flaws and imperfections), honors the imperfect, the transitory and the humble." The painting technique that she employs is a perfect enabler for her to explore this aesthetic and to add layers of texture, atmosphere and depth, while using shades of gold to create a striking visual contrast that draws the eye and invites contemplation.
The golden layer in her paintings makes it possible to create an ultimate visual image of the painting albeit ever-changing depending on the way the painting is illuminated. Just as how the light transforms the way the viewer perceives the painting, the viewer is encouraged to realize that everything in life can be seen from various standpoints.
And at the same time, appreciating that nothing is truly perfect nor permanent.
Floral forms are almost omnipresent amidst the abstraction in her works since 2018. And why flowers? As she explains, "Flowers are not only beautiful with their endless variety of shapes and colors but a poignant reminder of the cycle of life." Using tactile and tangible textures, Em aspires to bring the viewer one step closer to the magic of nature and tap into its energy.
A délibáb és az absztrakció keveredése, Barbara Em éteri virágai és élénk alkotásai azonnal magával ragadják a nézőt. Egyedi és folyamatosan fejlődő technikájával, amely merész színeket, rétegzett textúrát és lendületet ötvöz, minden alkotásában egyedi üzenetet közvetít, emlékeztetve a nézőt arra, hogy lassítson, és teret adjon az elmélkedésnek.
A művész rétegzett textúrák iránti vonzalma és az arany használata szinte minden festményében jelen van. Ahogy Em mondja: "A Wabi-Sabi ősi filozófiája (a japán művészet az átmenetiségről) és a Kintsugi (az "arany javítás", amely a hibák és tökéletlenségek elfogadásának metaforája) tiszteli a tökéletlent, az átmenetit és az alázatost." A festési technika, amelyet használ, tökéletes eszköz számára, hogy felfedezze ezt az esztétikát, és rétegezze a textúrát, a légkört és a mélységet, miközben arany árnyalatokat használ, hogy feltűnő vizuális kontrasztot hozzon létre, amely vonzza a szemet és elmélkedésre hív. Az arany réteg a festményeiben lehetővé teszi, hogy a festmény végső vizuális képét hozza létre, amely folyamatosan változik attól függően, hogyan van megvilágítva a festmény. Ahogy a fény átalakítja a néző festményérzékelését, a nézőt arra ösztönzik, hogy felismerje, hogy az életben mindent különböző nézőpontokból lehet látni. És ugyanakkor értékelni, hogy semmi sem igazán tökéletes vagy állandó.
2018 óta a virágformák szinte mindig jelen vannak az absztrakció közepette az alkotásaiban. És miért a virágok? Ahogy magyarázza: " A virágok nemcsak kecses formájuk és végtelen színviláguk miatt inspirálnak, de ugyanakkor megrendítően emlékeztetnek az élet körforgására." Tapintható és kézzelfogható textúrákat használva arra törekszik, hogy közelebb hozza a nézőt a természet varázsához és energiájához.